2024-08-13
Bon energetyczny

W związku z ustawą z 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego, osoby spełniające określone kryteria dochodowe mogą ubiegać się o bon energetyczny na pokrycie części kosztów energii elektrycznej. Ustawa ta została opublikowana w Dzienniku Ustaw z dnia 12 czerwca 2024 r. pod poz. 859.

Kryteria dochodowe:

Gospodarstwa domowe jednoosobowe: Średni miesięczny dochód na osobę w 2023 roku nie przekracza 2.500 zł.

Gospodarstwa domowe wieloosobowe: Średni miesięczny dochód na osobę w 2023 roku nie przekracza 1.700 zł.

Wysokość bonu energetycznego:

Gospodarstwa domowe jednoosobowe: 300 zł

Gospodarstwa domowe wieloosobowe:

400 zł dla 2-3 osób

500 zł dla 4-5 osób

600 zł dla 6 i więcej osób

Wyższe świadczenia dla gospodarstw zasilanych energią elektryczną:

Jeśli główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną i jest zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) do dnia 1 kwietnia 2024 r. lub po tej dacie dla nowych źródeł, wysokość bonu wynosi:

Gospodarstwa domowe jednoosobowe: 600 zł

Gospodarstwa domowe wieloosobowe:

800 zł dla 2-3 osób

1000 zł dla 4-5 osób

1200 zł dla 6 i więcej osób

Wnioski należy składać w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r.:

– w wersji papierowej (w tym przesyłką pocztową) w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych MOPS, ul. 17 Lipca 12 (były sklep sportowy)

• Poniedziałek 8:00 – 16:30

• Wtorek – Czwartek 8:00 – 15:00

• Piątek 8:00 – 13:30

– za pośrednictwem platformy ePUAP (wniosek należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym).

Celem bonu energetycznego jest wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów energii, ułatwiające zarządzanie budżetem domowym w obliczu rosnących cen energii. Aby skorzystać z bonu, należy złożyć wniosek oraz spełnić określone warunki dochodowe i formalne, w tym zgłoszenie źródła ogrzewania do CEEB.

Przeczytaj także

10 Listopada – Zmiana godzin pracy biura i administracji

10 Listopada – Zmiana godzin pracy biura i administracji

Czeladzka Spółdzielnia Mieszkaniowa informuje, że w dniu 10 listopada 2025 r. (poniedziałek) biura Spółdzielni przy ul. Szpitalnej 9 i 9A, a także administracje osiedlowe, będą nieczynne. Dzień ten został wyznaczony w zamian za dzień ustawowo wolny od pracy...

Możliwość spotkania z zarządem 5 dni w tygodniu

Możliwość spotkania z zarządem 5 dni w tygodniu

informujemy, że od 3 listopada, Zarząd Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej przyjmuje mieszkańców przez 5 dni w tygodniu, w godzinach pracy Spółdzielni. Termin spotkania, jak dotychczas, można umówić telefonicznie (nr tel.: 609 189 351). Dzięki temu możemy...

Zmiana na stanowisku prezesa Spółdzielni

Zmiana na stanowisku prezesa Spółdzielni

W dniu 30 października 2025r. Rada Nadzorcza Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej odwołała Prezesa Zarządu Pana Marcina Karlika. Z dniem 01 listopada 2025r. do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu został powołany Pan Tomasz Wierzgacz, dotychczas pełniący funkcję...

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.