Plan remontów 2024 | ADM 1

W dniu 13 lutego 2024 r. Rada Nadzorcza, na wniosek Zarządu, podjęła uchwałę nr 6/II/2024 w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej na rok 2024 oraz zatwierdzenia opłat jednostkowych eksploatacji dla lokali mieszkalnych, eksploatacji dźwigów, eksploatacji i opłat lokalnych dla garaży i funduszu remontowego dla zasobów Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Czeladzi.

Plan remontów 2024 dla Administracji nr 1

Nieruchomość nr 1 | ul. Ogrodowa 4, 6, 8A-8B
  1. Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
  2. Planowany remont dźwigów,
  3. Ogrodowa 4 – wymiana pionu kanalizacji,
  4. Ogrodowa 6 – remont instalacji przeciwpożarowej,
  5. Ogrodowa 6 – malowanie klatki,
  6. Roboty awaryjne.
    Nieruchomość nr 2 | ul. Szpitalna 13AB, 15AB, 17AB
    1. Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
    2. Roboty awaryjne.
      Nieruchomość nr 3 | ul. Ogrodowa 10AB, 14AB, 16AB, 18AB
      1. Termomodernizacja – uzupełnienie dokumentacji projektowej,
      2. Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
      3. Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
      4. Roboty awaryjne.
        Nieruchomość nr 4 | ul. Szpitalna 21, 23
        1. Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
        2. Planowany remont dźwigów,
        3. Opracowanie dokumentacji modernizacji instalacji ppoż,
        4. Opracowanie dokumentacji usunięcia barier architektonicznych,
        5. Opracowanie dokumentacji montażu instalacji fotowoltaicznej,
        6. Roboty awaryjne.
          Nieruchomość nr 5 | ul. Ogrodowa 20, 22
          1. Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
          2. Planowany remont dźwigów,
          3. Opracowanie dokumentacji modernizacji instalacji ppoż,
          4. Opracowanie dokumentacji usunięcia barier architektonicznych,
          5. Opracowanie dokumentacji montażu instalacji fotowoltaicznej,
          6. Roboty awaryjne.
            Nieruchomość nr 6 | ul. Szpitalna 25AB, 27AB, 29AB, 31AB, 33AB, 35AB
            1. Termomodernizacja – uzupełnienie dokumentacji projektowej,
            2. Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
            3. Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
            4. Roboty awaryjne.
              Nieruchomość nr 7 | ul. Spółdzielcza 11 - 13
              1.  Termomodernizacja II etap – przygotowanie dokumentacji projektowej,
              2. Roboty awaryjne.
                Nieruchomość nr 8 | ul. Spółdzielcza 20
                1. Termomodernizacja – przygotowanie dokumentacji projektowej,
                2. Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
                3. Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
                4. Roboty awaryjne.
                  Nieruchomość nr 9 | ul. Wojkowicka 1
                  1. Roboty awaryjne w tym wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej
                    Nieruchomość nr 10 | ul. Wojkowicka 5
                    1. Roboty awaryjne w tym wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej
                      Nieruchomość nr 11 | ul. Szpitalna 32 ABC
                      1.  Termomodernizacja II etap – przygotowanie dokumentacji projektowej,
                      2. Roboty awaryjne.
                        Nieruchomość nr 12 | ul. Szpitalna 36 ABC
                        1.  Termomodernizacja II etap – przygotowanie dokumentacji projektowej,
                        2. Roboty awaryjne.
                          Nieruchomość nr 13 | ul. Miasta Auby 2, 4, 6, 8, 10, 12
                          1. Remonty dźwigów.
                            2. Remont 27 pionów balkonów (I etap – ok. 6 pionów).
                            3. Modernizacja instalacji ppoż. – przygotowanie dokumentacji,
                            4. Likwidacja barier architektonicznych- przygotowanie dokumentacji,
                            5. Montaż podzielników elektronicznych.
                            6. Roboty awaryjne.
                            Nieruchomość nr 14 | ul. Grodziecka 62 - 64
                            1. Termomodernizacja – opracowanie dokumentacji projektowej,
                            2. Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
                            3. Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
                            4. Roboty awaryjne.
                              Nieruchomość nr 64 | ul. J. Tuwima 13, 15, 17
                              1. Termomodernizacja II etap – opracowanie dokumentacji projektowej,
                              2. Roboty awaryjne.
                                Nieruchomość nr 67 | ul. Szpitalna 26 ABC
                                1. Roboty awaryjne.

                                  W związku z brakiem możliwości prawnych podania ewidencji rozliczeń przychodów oraz kosztów funduszu remontowego na ogólnodostępnej stronie www, dla każdego budynku, zachęcamy do zalogowania się do eBOK lub złożenie wniosku o dostęp do informacji w celu poznania szczegółowych rozliczeń.

                                  Prawo dostępu do dokumentów przysługuje każdemu członkowi Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym nr 6/2015.

                                   Czym są działania zawarte w planie remontów?  

                                  7

                                  Termomodernizacja

                                  przygotowanie dokumentacji

                                  Opracowanie projektów i audytów niezbędnych do przeprowadzenia robót budowlanych oraz zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę.

                                  7

                                  Termomodernizacja

                                  spłata rat kapitałowych i odsetek

                                  zgodnie z harmonogramem spłaty pożyczki z WFOŚiGW lub kredytu bankowego w związku ze zrealizowaniem remontu w przeszłości.

                                  7

                                  Termomodernizacja

                                  opracowanie i rozliczenie wniosku

                                  Poniesienie kosztów opracowania i rozliczenia wniosku do programów wsparcia ze środków zewnętrznych np. Programu Feniks.

                                  7

                                  Remont dźwigów

                                  wykonanie robót / dokumentacja

                                  Koszty remontów wind w wieżowcach

                                  7

                                  Termomodernizacja

                                  wykonanie robót termomodernizacyjnych

                                  tj. zewidencjonowanych na funduszu remontowym danej nieruchomości.

                                  7

                                  Roboty awaryjne

                                  wykonanie robót / dokumentacja

                                  koszty wykonywanie niezbędnych i koniecznych remontów w trybie pilnym

                                   Jak działa fundusz remontowy?

                                  Spółdzielnia mieszkaniowa tworzy jeden fundusz remontowy przeznaczony na remonty wszystkich budynków, które do niej należą. Warto podkreślić, że środki z funduszu remontowego mogą być wykorzystywane tylko na remonty. Nie można ich przeznaczać na inne cele, np. na bieżące utrzymanie budynku czy na pokrycie kosztów administracji.

                                  Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych nakłada na spółdzielnie obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji i rozliczeń przychodów i kosztów oraz ewidencji wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości. Dzięki temu możliwy jest dokładny i sprawiedliwy rozdział środków na remonty poszczególnych nieruchomości, w zależności od wysokości wpływów środków na remonty w danej nieruchomości.