Sierpień w Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej upłynął pod znakiem intensywnych działań inwestycyjnych, organizacyjnych i administracyjnych. Kontynuowaliśmy prace modernizacyjne, przygotowywaliśmy kolejne projekty związane z termomodernizacją budynków oraz modernizacją infrastruktury, a także realizowaliśmy wymianę podzielników na nowoczesne urządzenia elektroniczne. Miniony miesiąc to również ważne zmiany personalne w strukturach Spółdzielni oraz kolejne przetargi na kluczowe zadania remontowe i inwestycyjne.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe podsumowanie najważniejszych wydarzeń i działań zrealizowanych w sierpniu 2025 r. Inwestycje i remonty:
– złożenie wniosków do WFOŚiGW o umorzenie 30% zaciągniętych pożyczek zaciągniętych w 2019 r. na łączną kwotę 1,7 mln oraz wnioski o pożyczkę na realizację usunięcia azbestu i termomodernizacją z budynków na os. Dziekana 9A-9G i 10A-10G (tzw. „prace audytowe”)
– po przeanalizowaniu ofert wybór banku kredytującego i złożenie wniosków do PKO BP SA o pożyczkę na realizację remontu budynków na os. Dziekana 9A-9G i 10A-10G (tzw. „prace pozaudytowe”)
– demontaż podzielników wyparkowych oraz montaż podzielników elektronicznych z funkcją odczytu radiowego (131 budynków, ok. 4,3 tys. lokali, zrealizowano wymianę ok. 94% urządzeń)
Przetargi:
– ogłoszenie przetargu na demontaż azbestu i termomodernizację dla budynków na os. Dziekana 3A-3G i 4A-4G
– ogłoszenie przetargu na wykonanie w 2025 r. okresowej rocznej kontroli stanu technicznego budynków
– ogłoszenie przetargu na remont schodów zewnętrznych pawilonu przy ul. Szpitalnej 9
– ogłoszenie przetargu napełnienie obowiązków inspektora nadzoru dla zadania inwestycyjnego remontu budynków na os. Dziekana 9A-9G i 10A-10G
Organizacja i cyfryzacja:
– wykonanie i przekazanie mieszkańcom rozliczenia kosztów zakupu zimnej i ciepłej wody za pierwszą połowę roku
– w wyniku przeprowadzonego konkursu, dniu 1 sierpnia rozpoczęła pracę w Spółdzielni nowa Główna Księgowa
– zgodnie z uchwałami Rady Nadzorczej, w wyniku przeprowadzonego konkursu, w dniu 4 sierpnia rozpoczął pracę w Spółdzielni nowy Zastępca Prezesa Zarządu – Pan Tomasz Wierzgacz (Pani Aleksadra Banasiak zakończyła pracę w dniu 31 lipca)
Wydarzenia:
– w dniu 25 sierpnia Prezes Marcin Karlik uczestniczył w oficjalnym przekazaniu kluczy przez Burmistrza Zbigniewa Szaleńca mieszkańcom nowego osiedla przy ul. Hallera wybudowanego przez Miasto Czeladź i TBS Dombud sp. z o.o. m.in. przy finansowym wsparciu Unii Europejskiej (KPO)
Uchwały Zarządu:
7 uchwał, w tym: przyjęcia i skreślenia członków, udzielenie pełnomocnictwa Pani Głównej Księgowej