Plan remontów 2024 | ADM 1
W dniu 13 lutego 2024 r. Rada Nadzorcza, na wniosek Zarządu, podjęła uchwałę nr 6/II/2024 w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej na rok 2024 oraz zatwierdzenia opłat jednostkowych eksploatacji dla lokali mieszkalnych, eksploatacji dźwigów, eksploatacji i opłat lokalnych dla garaży i funduszu remontowego dla zasobów Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Czeladzi.
Plan remontów 2024 dla Administracji nr 1
Nieruchomość nr 1 | ul. Ogrodowa 4, 6, 8A-8B
- Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Planowany remont dźwigów,
- Ogrodowa 4 – wymiana pionu kanalizacji,
- Ogrodowa 6 – remont instalacji przeciwpożarowej,
- Ogrodowa 6 – malowanie klatki,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 2 | ul. Szpitalna 13AB, 15AB, 17AB
- Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 3 | ul. Ogrodowa 10AB, 14AB, 16AB, 18AB
- Termomodernizacja – uzupełnienie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 4 | ul. Szpitalna 21, 23
- Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Planowany remont dźwigów,
- Opracowanie dokumentacji modernizacji instalacji ppoż,
- Opracowanie dokumentacji usunięcia barier architektonicznych,
- Opracowanie dokumentacji montażu instalacji fotowoltaicznej,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 5 | ul. Ogrodowa 20, 22
- Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Planowany remont dźwigów,
- Opracowanie dokumentacji modernizacji instalacji ppoż,
- Opracowanie dokumentacji usunięcia barier architektonicznych,
- Opracowanie dokumentacji montażu instalacji fotowoltaicznej,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 6 | ul. Szpitalna 25AB, 27AB, 29AB, 31AB, 33AB, 35AB
- Termomodernizacja – uzupełnienie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 7 | ul. Spółdzielcza 11 - 13
- Termomodernizacja II etap – przygotowanie dokumentacji projektowej,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 8 | ul. Spółdzielcza 20
- Termomodernizacja – przygotowanie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 9 | ul. Wojkowicka 1
- Roboty awaryjne w tym wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej
Nieruchomość nr 10 | ul. Wojkowicka 5
- Roboty awaryjne w tym wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej
Nieruchomość nr 11 | ul. Szpitalna 32 ABC
- Termomodernizacja II etap – przygotowanie dokumentacji projektowej,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 12 | ul. Szpitalna 36 ABC
- Termomodernizacja II etap – przygotowanie dokumentacji projektowej,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 13 | ul. Miasta Auby 2, 4, 6, 8, 10, 12
- Remonty dźwigów.
2. Remont 27 pionów balkonów (I etap – ok. 6 pionów).
3. Modernizacja instalacji ppoż. – przygotowanie dokumentacji,
4. Likwidacja barier architektonicznych- przygotowanie dokumentacji,
5. Montaż podzielników elektronicznych.
6. Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 14 | ul. Grodziecka 62 - 64
- Termomodernizacja – opracowanie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 64 | ul. J. Tuwima 13, 15, 17
- Termomodernizacja II etap – opracowanie dokumentacji projektowej,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 67 | ul. Szpitalna 26 ABC
- Roboty awaryjne.
W związku z brakiem możliwości prawnych podania ewidencji rozliczeń przychodów oraz kosztów funduszu remontowego na ogólnodostępnej stronie www, dla każdego budynku, zachęcamy do zalogowania się do eBOK lub złożenie wniosku o dostęp do informacji w celu poznania szczegółowych rozliczeń.
Prawo dostępu do dokumentów przysługuje każdemu członkowi Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym nr 6/2015.
Czym są działania zawarte w planie remontów?
Termomodernizacja
przygotowanie dokumentacji
Opracowanie projektów i audytów niezbędnych do przeprowadzenia robót budowlanych oraz zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę.
Termomodernizacja
spłata rat kapitałowych i odsetek
zgodnie z harmonogramem spłaty pożyczki z WFOŚiGW lub kredytu bankowego w związku ze zrealizowaniem remontu w przeszłości.
Termomodernizacja
opracowanie i rozliczenie wniosku
Poniesienie kosztów opracowania i rozliczenia wniosku do programów wsparcia ze środków zewnętrznych np. Programu Feniks.
Remont dźwigów
wykonanie robót / dokumentacja
Koszty remontów wind w wieżowcach
Termomodernizacja
wykonanie robót termomodernizacyjnych
tj. zewidencjonowanych na funduszu remontowym danej nieruchomości.
Roboty awaryjne
wykonanie robót / dokumentacja
koszty wykonywanie niezbędnych i koniecznych remontów w trybie pilnym
Jak działa fundusz remontowy?
Spółdzielnia mieszkaniowa tworzy jeden fundusz remontowy przeznaczony na remonty wszystkich budynków, które do niej należą. Warto podkreślić, że środki z funduszu remontowego mogą być wykorzystywane tylko na remonty. Nie można ich przeznaczać na inne cele, np. na bieżące utrzymanie budynku czy na pokrycie kosztów administracji.
Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych nakłada na spółdzielnie obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji i rozliczeń przychodów i kosztów oraz ewidencji wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości. Dzięki temu możliwy jest dokładny i sprawiedliwy rozdział środków na remonty poszczególnych nieruchomości, w zależności od wysokości wpływów środków na remonty w danej nieruchomości.