Plan remontów 2025 | ADM 1

W dniu 8 stycznia 2025 r. Rada Nadzorcza, na wniosek Zarządu, podjęła uchwałę nr 1/I/2025 w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej na rok 2025 oraz zatwierdzenia opłat jednostkowych: eksploatacji dla lokali mieszkalnych, podatków lokalnych dla lokali mieszkalnych, dla dźwigów, eksploatacji i opłat lokalnych dla garaży; funduszu remontowego dla zasobów Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Czeladzi oraz opłat za wymianę wodomierzy.

Plan remontów 2025 dla Administracji nr 1

Nieruchomość nr 1 | ul. Ogrodowa 4, 6, 8A-8B
  1. Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
  2. Montaż podzielników elektronicznych
  3. Roboty awaryjne.
    Nieruchomość nr 2 | ul. Szpitalna 13AB, 15AB, 17AB
    1. Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
    2. Montaż podzielników elektronicznych,
    3. Remont dachu,
    4. Roboty awaryjne.
      Nieruchomość nr 3 | ul. Ogrodowa 10A-10B, 14A-14B, 16A-16B, 18A-18B
      1. Termomodernizacja – wykonanie robót (środki własne)
      2. Termomodernizacja – raty (prowizje, kapitał i odsetki)
      3. Montaż podzielników elektronicznych
      4. Roboty awaryjne
        Nieruchomość nr 4 | ul. Szpitalna 21, 23 A-B
        1. Termomodernizacja – raty (kapitał i odsetki)
        2. Montaż podzielników elektronicznych
        3. Roboty awaryjne
          Nieruchomość nr 5 | ul. Ogrodowa 20, 22
          1. Termomodernizacja – raty (kapitał i odsetki)
          2. Dodatkowe oznaczenie nieruchomości na elewacji
          3. Wymiana windy
          4. Montaż podzielników elektronicznych
          5. Roboty awaryjne
            Nieruchomość nr 6 | ul. Szpitalna 25AB, 27AB, 29AB, 31AB, 33AB, 35AB
            1. Termomodernizacja – dokumentacja
            2. Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku
            3. Termomodernizacja – wykonanie robót (środki własne)*
            4. Montaż podzielników elektronicznych
            5. Roboty awaryjne
              Nieruchomość nr 7 | ul. Spółdzielcza 11 - 13
              1.  Termomodernizacja II etap – przygotowanie dokumentacji projektowej,
              2. Roboty awaryjne.
                Nieruchomość nr 8 | ul. Spółdzielcza 20
                1. Termomodernizacja – dokumentacja
                2. Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku
                3. Termomodernizacja – wykonanie robót (środki własne)*
                4. Roboty awaryjne
                  Nieruchomość nr 9 | ul. Wojkowicka 1
                  1. Roboty awaryjne 
                    Nieruchomość nr 10 | ul. Wojkowicka 5
                    1. System monitoringu
                    2. Roboty awaryjne 
                      Nieruchomość nr 11 | ul. Szpitalna 32 ABC
                      1. Termomodernizacja (II etap) – dokumentacja
                      2. Montaż podzielników elektronicznych
                      3. Roboty awaryjne
                        Nieruchomość nr 12 | ul. Szpitalna 36 ABC
                        1. Termomodernizacja (II etap) – dokumentacja
                        2. Montaż podzielników elektronicznych
                        3. Roboty awaryjne
                          Nieruchomość nr 13 | ul. Miasta Auby 2, 4, 6, 8, 10, 12
                          1. Termomodernizacja (II etap) – dokumentacja
                          2. Remont strefy wejść do budynków – dokumentacja
                          3. Modernizacja instalacji ppoż – dokumentacja
                          4. Remont 27 pionów balkonów (II etap – ok. 3 piony)
                          5. Termomodernizacja – wykonanie robót (środki własne)*
                          6. Remont strefy wejść do budynków (środki własne)*
                          7. Montaż podzielników elektronicznych
                          8. Roboty awaryjne
                            Nieruchomość nr 14 | ul. Grodziecka 62 - 64
                            1. Termomodernizacja – opracowanie dokumentacji projektowej,
                            2. Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
                            3. Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
                            4. Roboty awaryjne.
                              Nieruchomość nr 64 | ul. J. Tuwima 13, 15, 17
                              1. Termomodernizacja II etap – opracowanie dokumentacji projektowej,
                              2. Roboty awaryjne.
                                Nieruchomość nr 67 | ul. Szpitalna 26 ABC
                                1. Uregulowanie stanu prawnego nieruchomości
                                2. Montaż podzielników elektronicznych
                                3. Roboty awaryjne

                                W związku z brakiem możliwości prawnych podania ewidencji rozliczeń przychodów oraz kosztów funduszu remontowego na ogólnodostępnej stronie www, dla każdego budynku, zachęcamy do zalogowania się do eBOK lub złożenie wniosku o dostęp do informacji w celu poznania szczegółowych rozliczeń.

                                Prawo dostępu do dokumentów przysługuje każdemu członkowi Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym nr 6/2015.

                                 Czym są działania zawarte w planie remontów?  

                                7

                                Termomodernizacja

                                przygotowanie dokumentacji

                                Opracowanie projektów i audytów niezbędnych do przeprowadzenia robót budowlanych oraz zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę.

                                7

                                Termomodernizacja

                                spłata rat kapitałowych i odsetek

                                zgodnie z harmonogramem spłaty pożyczki z WFOŚiGW lub kredytu bankowego w związku ze zrealizowaniem remontu w przeszłości.

                                7

                                Termomodernizacja

                                opracowanie i rozliczenie wniosku

                                Poniesienie kosztów opracowania i rozliczenia wniosku do programów wsparcia ze środków zewnętrznych np. Programu Feniks.

                                7

                                Remont dźwigów

                                wykonanie robót / dokumentacja

                                Koszty remontów wind w wieżowcach

                                7

                                Termomodernizacja

                                wykonanie robót termomodernizacyjnych

                                tj. zewidencjonowanych na funduszu remontowym danej nieruchomości.

                                7

                                Roboty awaryjne

                                wykonanie robót / dokumentacja

                                koszty wykonywanie niezbędnych i koniecznych remontów w trybie pilnym

                                 Jak działa fundusz remontowy?

                                Spółdzielnia mieszkaniowa tworzy jeden fundusz remontowy przeznaczony na remonty wszystkich budynków, które do niej należą. Warto podkreślić, że środki z funduszu remontowego mogą być wykorzystywane tylko na remonty. Nie można ich przeznaczać na inne cele, np. na bieżące utrzymanie budynku czy na pokrycie kosztów administracji.

                                Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych nakłada na spółdzielnie obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji i rozliczeń przychodów i kosztów oraz ewidencji wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości. Dzięki temu możliwy jest dokładny i sprawiedliwy rozdział środków na remonty poszczególnych nieruchomości, w zależności od wysokości wpływów środków na remonty w danej nieruchomości.