Plan remontów 2024 | ADM 2
W dniu 13 lutego 2024 r. Rada Nadzorcza, na wniosek Zarządu, podjęła uchwałę nr 6/II/2024 w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej na rok 2024 oraz zatwierdzenia opłat jednostkowych eksploatacji dla lokali mieszkalnych, eksploatacji dźwigów, eksploatacji i opłat lokalnych dla garaży i funduszu remontowego dla zasobów Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Czeladzi.
Plan remontów 2024 dla Administracji nr 2
Nieruchomość nr 15 | ul. Składkowskiego 2A-2B, 4A-4C, 6A-6C
- Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Likwidacja barier architektonicznych – dokumentacja,
- Likwidacja barier architektonicznych – roboty (środki
własne), - Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 16 | ul. Składkowskiego 1A-1B, 3A-3C, 8A-8B, 10A-10C
- Termomodernizacja (II Etap) – opracowanie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja (II Etap) – wykonanie robót ze środków własnych,
- Wykonanie zalecenia ekspertyzy budowlanej „glony”.
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 17 | ul. Składkowskiego 5A-5C, 7A-7B, 9A-9B, 11A-11C, 12A-12B, 14A-14D
- Montaż podzielników elektronicznych (II etap).
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 19 | ul. Składkowskiego 16A-16D, 18A-18C
- Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Likwidacja barier architektonicznych – dokumentacja,
- Likwidacja barier architektonicznych – roboty (środki
własne), - Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 20 | ul. Składkowskiego 13A-13C, 15A-15C, 17A-17C, 20A-20B, 22A-22D, 24A-24D, 26A-26D
- Termomodernizacja – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 21 | ul. Niepodległości 2A-2C, 3A-3B, 4A-4C, 5A-5B, 7A-7C
- Termomodernizacja (II etap) – spłata bieżących rat kapitałowych i odsetek,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 22 | ul. Niepodległości 10A-10B, 12A-12B
- Termomodernizacja – opracowanie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 23 | ul. Niepodległości 14A—14D, 16A-16B, 18A-18B
- Termomodernizacja – przygotowanie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 24 | ul. Niepodległości 20A-20C, 22A-22D
- Termomodernizacja – przygotowanie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – uzupełnienie dokumentacji,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
Nieruchomość nr 25 | ul. Niepodległości 11A-11D, 24A-24B
- Termomodernizacja – przygotowanie dokumentacji projektowej,
- Termomodernizacja – opracowanie i rozliczenie wniosku,
- Termomodernizacja – wykonanie robót termomodernizacyjnych ze środków własnych,
- Roboty awaryjne.
W związku z brakiem możliwości prawnych podania ewidencji rozliczeń przychodów oraz kosztów funduszu remontowego na ogólnodostępnej stronie www, dla każdego budynku, zachęcamy do zalogowania się do eBOK lub złożenie wniosku o dostęp do informacji w celu poznania szczegółowych rozliczeń.
Prawo dostępu do dokumentów przysługuje każdemu członkowi Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym nr 6/2015.
Czym są działania zawarte w planie remontów?
Termomodernizacja
przygotowanie dokumentacji
Opracowanie projektów i audytów niezbędnych do przeprowadzenia robót budowlanych oraz zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę.
Termomodernizacja
spłata rat kapitałowych i odsetek
zgodnie z harmonogramem spłaty pożyczki z WFOŚiGW lub kredytu bankowego w związku ze zrealizowaniem remontu w przeszłości.
Termomodernizacja
opracowanie i rozliczenie wniosku
Poniesienie kosztów opracowania i rozliczenia wniosku do programów wsparcia ze środków zewnętrznych np. Programu Feniks.
Remont dźwigów
wykonanie robót / dokumentacja
Koszty remontów wind w wieżowcach
Termomodernizacja
wykonanie robót termomodernizacyjnych
tj. zewidencjonowanych na funduszu remontowym danej nieruchomości.
Roboty awaryjne
wykonanie robót / dokumentacja
koszty wykonywanie niezbędnych i koniecznych remontów w trybie pilnym
Jak działa fundusz remontowy?
Spółdzielnia mieszkaniowa tworzy jeden fundusz remontowy przeznaczony na remonty wszystkich budynków, które do niej należą. Warto podkreślić, że środki z funduszu remontowego mogą być wykorzystywane tylko na remonty. Nie można ich przeznaczać na inne cele, np. na bieżące utrzymanie budynku czy na pokrycie kosztów administracji.
Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych nakłada na spółdzielnie obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji i rozliczeń przychodów i kosztów oraz ewidencji wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości. Dzięki temu możliwy jest dokładny i sprawiedliwy rozdział środków na remonty poszczególnych nieruchomości, w zależności od wysokości wpływów środków na remonty w danej nieruchomości.