O SPÓŁDZIELNI
Czeladzka Spółdzielnia Mieszkaniowa powstała w 1974 r. w Czeladzi należy do grona największych spółdzielni mieszkaniowych w województwie śląskim. Spółdzielnia, zarządza kilkudziesięcioma nieruchomościami położonymi w Czeladzi, w tym budynkami mieszkalnymi, w których zamieszkuje ok. 10 tys. osób oraz licznymi lokalami użytkowymi i garażami.
Zarząd Spółdzielni
Zarząd – składa się od 1 do 3 osób w tym Prezesa, wybranych przez Radę Nadzorczą w trybie określonym Regulaminem Rady Nadzorczej.
Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji nie zastrzeżonych w Ustawie lub Statucie dla innych organów Spółdzielni, a w szczególności :
- podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia członków, zawierania umów
o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
o ustanowienie spółdzielczych własnościowych praw do lokali,
o przekształcenie prawa na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego,
w przypadku przewidzianym ustawą o ustanowienie odrębnej własności lokali na rzecz członków lub
Spółdzielni oraz o przeniesienie własności tych lokali na rzecz członków lub innych osób.
- sporządzanie projektów planów gospodarczych i programów działalności społeczno-kulturalnej,
- prowadzenie gospodarki Spółdzielni w ramach uchwalanych planów i wykonywanie związanych z tym czynności organizacyjnych i finansowych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do akceptacji Radzie Nadzorczej oraz do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu,
- zwoływanie Walnego Zgromadzenia ,
- zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań do wysokości ustalonej uchwałą Walnego Zgromadzenia oraz zawieranie umów,
- współdziałanie z terenowymi organami władzy i administracji państwowej oraz organizacjami spółdzielczymi, społecznymi i gospodarczymi.
Oświadczenie woli za Spółdzielnię składają dwaj członkowie Zarządu.
Obecny skład zarządu:
Prezes – Marcin Karlik
Wiceprezes – Aleksandra Banasiak
Dyżury Zarządu Spółdzielni:
Poniedziałek: 14:00 – 16:00
Czwartek: 9:00 – 10:00
Ustalenia spotkań w sekretariacie - codziennie
Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza – sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni.
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy :
- uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społecznej i kulturalnej,
- nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez :
a/ badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych
b/ dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków
c/ przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków
- podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
- rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu oraz rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu,
- składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
- podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią, a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady przez nią upoważnionych,
- uchwalanie Regulaminu Zarządu,
- uchwalanie zasad rozliczania kosztów inwestycji i ustalania wartości początkowej lokali,
- uchwalanie Regulaminu używania lokali w domach Spółdzielni oraz porządku domowego i współżycia mieszkańców,
- uchwalanie zasad rozliczania kosztów poniesionych na modernizację budynków,
- uchwalanie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania wysokości opłat za lokale,
- uchwalanie Regulaminu wynajmu członkom i innym osobom lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży,
- uchwalanie regulaminów organizowania przetargów przeprowadzanych przez Spółdzielnię,
- wybór i odwoływanie członków Zarządu w tym Prezesa i jego zastępców,
- zwoływanie Walnego Zgromadzenia w warunkach określonych w Statucie,
- uchwalanie regulaminu określającego obowiązki Spółdzielni i członków w zakresie napraw wewnątrz lokali oraz zasad rozliczeń Spółdzielni z członkami zwalniającymi lokale,
- uczestniczenie w lustracji Spółdzielni przeprowadzanej przez organy do tego upoważnione i nadzór nad wykonywaniem zaleceń polustracyjnych,
- podejmowanie uchwał oraz uchwalanie regulaminów i zasad w innych sprawach wynikających z postanowień Statutu i bieżącej działalności Spółdzielni,
- wskazanie podmiotu uprawnionego do badania rocznego sprawozdania finansowego.
Wewnętrzną strukturę Rady Nadzorczej, szczegółowy zakres działania, tryb obradowania i podejmowania uchwał oraz inne sprawy organizacyjne Rady Nadzorczej określa Regulamin uchwalony przez Walne Zgromadzenie. Terminy dyżurów Rady Nadzorczej dostępne są tutaj.
Obecny skład Rady Nadzorczej:
Przewodnicząca Rady Nadzorczej – Anna Mentel
Z-ca Przewodniczącej Rady Nadzorczej – Milena Witkowska
Sekretarz Rady Nadzorczej – Elżbieta Hanasiewicz
Beata Krosta
Edyta Katerwy
Anna Łydka
Katarzyna Pasich
Grażyna Jaroń-Leboschka
Andrzej Rogalski
Sławomir Owczarek
Małgorzata Rajca
Robert Smaczyński
Walne Zgromadzenie
Walne Zgromadzenie – jest najwyższym organem Spółdzielni. Członek może brać udział w Walnym Zgromadzeniu tylko osobiście, a osoby prawne – przez ustanowionych w tym celu pełnomocników. Pełnomocnik nie może zastępować więcej niż jednego członka. Każdy Członek ma jeden głos bez względu na ilość posiadanych udziałów.
Do wyłącznej właściwości Walnego Zgromadzenia należy :
- uchwalanie kierunków rozwoju działalności gospodarczej oraz społecznej i kulturalnej,
- rozpatrywanie sprawozdań Rady Nadzorczej, zatwierdzanie sprawozdań rocznych i sprawozdań finansowych oraz podejmowanie uchwał co do wniosków członków Spółdzielni, Rady Nadzorczej lub Zarządu Spółdzielni w tych sprawach i udzielanie absolutorium członkom Zarządu,
- rozpatrywanie wniosków wynikających z przedstawionego protokołu polustracyjnego z działalności Spółdzielni oraz podejmowanie uchwał w tym zakresie,
- podejmowanie uchwał w sprawie podziału nadwyżki bilansowej /dochodu ogólnego/ lub sposobu pokrycia strat,
- wybór członków Rady Nadzorczej. Walne Zgromadzenie dokonuje wyboru po 3 członków Rady Nadzorczej każdego z osiedli, według ustalonego podziału zasobów na osiedla,
- podejmowanie uchwał w sprawie zbycia nieruchomości, zbycia zakładu lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej,
- podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do innych organizacji gospodarczych oraz występowania z nich
- oznaczanie najwyższej sumy zobowiązań jaką Spółdzielnia może zaciągnąć,
- podejmowanie uchwał w sprawie połączenia się Spółdzielni, podziału Spółdzielni oraz likwidacji Spółdzielni,
- rozpatrywanie w postępowaniu wewnątrz spółdzielczym odwołań od uchwał Rady Nadzorczej,
- uchwalanie zmian Statutu,
- podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Spółdzielni ze Związku oraz upoważnienie Zarządu do podejmowania działań w tym zakresie,
- wybór delegatów na zjazd Związku, w którym Spółdzielnia jest Zrzeszona,
- uchwalanie Regulaminu Rady Nadzorczej
- Tryb obradowania i podejmowania uchwał określa Regulamin Walnego Zgromadzenia
-
Historia Spółdzielni
Prezesi Zarządu
- Leszek Rudzki (1974-1981)
- Ryszard Wesołowski (1981-1990)
- Andrzej Chrzanowski (1990-1992)
- Andrzej Świątek (1992-1994)
- Sławomir Święch (1994-2012)
- Jolanta Bulska (2012-2013)
- Zygmunt Kopczyński (2013-2015)
- Małgorzata Purchała (2015 – VI 2023)
- Krystyna Piwowarczyk (VII – VIII 2023)
- Marcin Karlik (25 VIII 2023 – nadal)
Przewodniczący Rady Nadzorczej
- Augustyn Dziewoński (1974-1991)
- Tadeusz Horyń (2009-2012)
- Renata Malinowska (2012-2015)
- Krystyna Piwowarczyk (2015-2018)
- Zbigniew Kocot (2018-2023)
- Elżbieta Hanasiewicz (23 VI 2023 – 26 VI 2024)
- Anna Mentel (26 VI 2024– nadal)